NASTAVA \ Informacije o predmetu
- I godina
- II godina
- III godina
- IV godina
- MASTER
- Prezentacije izbornih predmeta 2021
- Elektronsko izdavaštvo
- Grafička ambalaža
- Grafičko okruženje
- Izrada i odbr. master rada
- Prostorni dizajn
- Digitalni radni tok
- Dizajn korisničkog iskustva
- Grafički standardi
- Kompjuterska obrada slike
- Stručna praksa MAS
- Studijski istraživački rad
- Završni - master rad
- Izborna grupa 1 ▾
- Izborna grupa 2 ▾
- Izborna grupa 3 ▾
Sociologija kulture
šifra predmeta F108
sadržaj predmeta
- Pojam i elementi kulture: pojam kulture, kultura i društvo; kultura i civilizacija ; vrednosti, potrebe i norme, kultura i moral, kultura i religija, materijalna i duhovna kultura, subkultura i kontrakultura, kultura i nauka, kultura i ideologija, kultura i identitet. Kultura i komunikacija: pojam komunikacije, oblici komunikacije, verbalna, neverbalna, interpersonalna, rumorna i masovna komunikacija, govorni obrasci, upravljanje utiskom o sebi, grafička komunikacija,. Mediji i društvo: masovni mediji, teorije o medijima; medijski imperijalizam i kulturna hegemonija, uticaj medija na društvo. Društvo i masovna kultura: masovno društvo, masovna kultura , kulturna industrija, globalizacija i kultura, kulturni pluralizam, interkulturalnost, Sociologija umetnosti: pojam umetnosti, tržište i vrednosti,umetnost i kič, umetnost (kultura) i nasilje. Kultura kao način života-moda, imidž, idolatrija. Moderna i postmoderna kultura, diferencijacia, racionalizacija i komodifikacija moderne kulture; hiperkomodifikacija, hiperracionalizacija i hiperdiferencijacija kao karakteristike postmoderne kulture. Grafički dizajn i moderno društvo: dizajnerska ideologija, estetika robne proizvodnje, dizajn kao stvaranje i upravljanje estetskim diživljajima ljudi, estetizacija u modernom društvu.
način provere znanja
Provera znanja se sprovodi putem dva kolokvijuma u toku semestra i putem odbrane seminarskog rada.
predispitne obaveze
Pohađanje nastave na predavanjima i vežbama. Izrada prezentacije na vežbama.
literatura
Kelner, D. (2005). Medijska kultura. Beograd: Plato.
Koković, D. (2002). Pukotine kulture. Novi Sad: Prometej.
Radojković M. i M. Maletić (2005). Komuniciranje, mediji i društvo. Novi Sad: Stylos.
Mek Kvin, D. (2000) Televizija. Beograd: Clio.
Moren, E. (1979). Duh vremena. Beograd: Biblioteka XX vek.
Benedikt, R. (1976). Obrasci kulture. Karijatide: Beograd.
Haralambos, M. (2002). Uvod u sociologiju. Beograd: Golden marketing.
Jacobs, M. and N. Weiss Hanrahan (2005). The Blackwell Companion to the Sociology of Culture. London: Blackwell Publishing.
Holmes, D. (2005). Communication Theory. London: Sage Publications.
izvođači nastave
Sonja Pejić
docent
kabinet: 601